Som butiksejer er det naturligvis nærliggende at ønske, at ens forretning leverer, hvad kunderne ønsker. For at garantere det, kan Mystery Shopping være et ideelt værktøj til at finde ud af, hvordan dine kunder oplever din butik, ekspedition og personalet.
Først og fremmest, hvad er Mystery Shopping? Det er en teknik, der anvendes af virksomheder for at evaluere den service, der tilbydes af deres egne butikker eller konkurrenters butikker ved at sende “hemmelige kunder” til butikkerne for at indsamle information om service, produkter, indretning, faciliteter og vurderingen af personalet. Den feedback, der opnås, hjælper ledelsen til at justere kundeoplevelsen og for at tilpasse eller forbedre deres forretningsprocesser. Mystery Shopping er det mest effektive, når det udføres på en regelmæssig basis, fordi det giver mulighed for at måle udvikling og kundeservice over tid. Det gør det også muligt at udarbejde rapporter, som er nyttige for at træffe velovervejede beslutninger i forhold til at investere i personalets træning eller forbedring af faciliteterne.
Mystery Shopping er simpelt og praktisk
Ideen om at ansætte Mystery Shoppers kan være skræmmende for nogle virksomheder. Men det er faktisk en simpel og praktisk metode til at se ens forretning fra kunders synspunkt. Det kræver ikke nogen form for installation eller integration med eksisterende systemer. Virksomheder kan hyre professionelle Mystery Shoppers til at gøre arbejdet eller endda inddrage kunder i processen for at opnå en endnu mere troværdig feedback.
At implementere Mystery Shopping som en del af sin forretningsstrategi kan resultere i væsentlige fordele. For det første kan det forbedre kundetilfredsheden og loyaliteten. At forbedre kundeoplevelsen vil naturligvis føre til en større sandsynlighed for, at kunderne vender tilbage. For det andet kan Mystery Shopping også forbedre produktlanceringer og øge salget generelt. Virksomheder kan bruge feedback til at forbedre butikslayout, skilte og andet materiale for at skabe visuel appel for kunderne og forbedre produktpræsentationen.